امروز:   اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

تصاویر دادنامه و جزئیات حکم دادگاه تجدید نظر چهار فعال مدنی

omid-ali-shenas-atena-daemi-saeed-hossein-zade-ali-nouri-300x191 و دلنوشته ی خواندنی آتنادائمی
بر اساس حکم صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط قضات قمی‌زاده و حوزوان برای چهار فعال مدنی؛ آتنا (فاطمه) دائمی، امید علی‌شناس، ئاسو رستمی و علی نوری، به ترتیب احکام حبس دادگاه بدوی آن‌ها از ۱۴، ۱۰، ۷ و ۷ سال حبس به ۷، ۷، ۲ و ۲ سال حبس تقلیل یافت. تصاویر دادنامه و جزئیات حکم محکومیت این شهروندان درپی می‌آید

 

***

 

بر اساس حکم صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط قضات قمی‌زاده و حوزوان برای چهار فعال مدنی؛ آتنا (فاطمه) دائمی، امید علی‌شناس، ئاسو رستمی و علی نوری، به ترتیب احکام حبس دادگاه بدوی آن‌ها از ۱۴، ۱۰، ۷ و ۷ سال حبس به ۷، ۷، ۲ و ۲ سال حبس تقلیل یافت. تصاویر دادنامه و جزئیات حکم محکومیت این شهروندان درپی می‌آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۱۳ مردادماه، جلسه دادرسی تجدید نظر برای چهار فعال مدنی “آتنا (فاطمه) دائمی، امید علی‌شناس، ئاسو رستمی، علی نوری و همچنین محمد حسین دائمی (پدر آتنا دائمی)” در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار و حکم صادره روز چهارشنبه هفتم مهرماه به وکلای این فعالین ابلاغ شد.

بر اساس این حکم؛

در خصوص تجدید نظرخواهی چهار متهم ذکرشده نسبت به دادنامه صادره از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران که بموجب آن دادگاه بدوی آتنا (فاطمه) دائمی را به اتهام «جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به هفت سال و در خصوص «توهین به رهبری» به سه سال حبس و در خصوص «اخفاء ادله جرم» به چهار سال حبس و امید علی‌شناس را به اتهام «جرم و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به هفت سال و در خصوص «توهین به رهبری» به سه سال و درخصوص نگهداری لوح فشرده به پرداخت هفت میلیون ریال جریمه نقدی و در خصوص استفاده از تجهیزات ماهواره به پنج میلیون ریال جریمه نقدی و علی نوری را در خصوص «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به پنج سال حبس و در خصوص «اهانت به رهبری» به دوسال حبس و ئاسو رستمی را به اتهام « اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به پنج سال حبس و در خصوص «اهانت به رهبری» به دوسال حبس محکوم نموده بود،

دادگاه [تجدیدنظر] اتهام استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره توسط متهم امید علی شناس را محرز ندانسته و به لحاظ انکار شدید متهم و به استناد اصل ۳۷ قانون اساسی وی را از این اتهام تبرئه می نماید و نتیجتا با توجه به حکم برائت صادره اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازت اسلامی درخصوص مشارالیه موضوعیت نداشته و دادگاه هفت سال حبس وی را به پنج سال و سه سال حبس بابت توهین به رهبری وی را به دوسال حبس اصلاح می نماید، بدیهی است رای سابق الصدور درخصوص نگهداری لوح های فشرده به قوت خود باقی می باشد و در خصوص متهم فاطمه دائمی نیز دادگاه اتهام وی در خصوص اخفاء ادله جرم را محرز ندانسته و به لحاظ انکار شدید متهم و ضعف ادله به استناد اصل ۳۷ قانون اساسی از این اتهام نیز تبرئه می نماید. بدون اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و ضمنا هفت سال وی را به پنج سال و سه سال حبس وی بابت توهین به رهبری را به دوسال اصلاح می نماید.

اما در خصوص متهمین علی نوری و ئاسو رستمی دادگاه (رجوع شود به سند) به استناد مواد ۳۷ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی دادگاه پنج سال حبس هریک از متهمین از اتهام «اجتماع و تبانی» را به یکسال و نیم و دو سال حبس آنان بابت «توهین به رهبری» را به شش ماه تقلیل می نماید. رای صادره قطعی می باشد.

آتنا دائمی ۲۹ ساله، بیست‌و‌نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتا در تاریخ ٢٣ اسفند ٩٣ در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده به نام‌های امید علی شناس، ئاسو رستمی و علی نوری مورد محاکمه قرار گرفت. وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

پیش‌تر، قاضی دادگاه تجدید نظر با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه موافقت و پس از شانزده ماه بازداشت موجب آزادی این فعال مدنی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته از بند زنان زندان اوین شد.

Atena-Daemi-saham-news-400x400ـ  در این بخش نیز دلنوشته  آتنا دائمی بعد از اعلام حکم جدید در فیس بوکش خواندنی است :

با تمام وجود ممنونم .
از دیشب به قدری پیام و پست و کامنت پر از مهر و نگرانی دریافت کردم که از پاسخ دادن عاجزم… .
حقیقت این ست که این هفت سال حکم زندانم در نظرم نسبت به احکام عزیزانی که سال هاست در زندانند بدون حتی یک روز مرخصی، نسبت به رنج عزیزانی که احکام سنگین و بالای ده سال دارند چیزی نیست، زندان حق هیچ عقیده ای نیست ، زندان حق هیچ خانواده ای نیست ، راهی که ما انتخاب میکنیم ممکن است انتخاب عزیزان ما نباشد اما آنها هم با ما در زندانند… هیچ کس مایل نیست جوانی و زندگی ش در زندان سپری شود حتی یک روز، رنج و درد انفرادی و بازجویی و زندان تا سال ها باعث عذاب انسان است اما متاسفانه در کشوری هستیم که کوچکترین ابراز عقیده زندان و اعدام در پی دارد و باید برای رسیدن به آزادی تلاش کنیم… .
من در برابر مهوش شهریاری ها، مریم اکبری ها، ضیا نبوی ها ، محمد نظری ها و نرگس و عبدالفتاح ها و… و عزیزانی که همچون شهرام و حامد احمدی و فرزاد کمانگر و امیر ارشد تاجمیر و مصطفی کریم بیگی و… که کشته و اعدام شدند هیچم ؛ هیچ مطلق… .
از همه عزیزانی که در این مدت صدایم بودند ممنونم ؛ عزیزانی که فعالیت هایشان در راستای حقوق بشر علنی نیست اما هرگز ما را تنها نگذاشتند

 

امید على شناس، ١٣ شهریور سال ۹۳ بازداشت و به بند دو-الف سپاه پاسداران منتقل شد و علی‌‌رغم صدور قرار وثیقه ١٠٠میلیون تومانی، دادستانی به دلایل نامعلومی از پذیرش وثیقه خودداری کرد. او با پایان بازجویی‌ها به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی پس از شانزده ماه بازداشت ۲۸ دی‌ماه سال گذشته با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

ئاسو رستمی دیگر متهم این پرونده، روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه پس از برگزاری تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی به همراه چند فعال مدنی دیگر بازداشت شد و پس از طی دوران انفرادی و بازجویی به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم شد.

این فعال مدنی نیز پس از شانزده ماه، در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال ۹۴ با قرار وثیقه از بند هشت زندان اوین آزاد شد.

علی نوری، فعال مدنی و فعال کودکان کار نیز، چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳، پس از شرکت در تجمع کوبانی در مقابل سازمان ملل بازداشت شد، بعد از بازداشت به بند ۲-الف سپاه منتقل شد و بعد از مدت‌ها بازجویی و سلول انفرادی به بند عمومی ۸ زندان اوین، محل نگهداری زندانیان مالی منتقل شد.

وی پس از آزادی به قید وثیقه پنجاه میلیون تومانی، به هفت سال حبس در مرحله بدوی محکوم شده بود.

تصویر دادنامه صادره بر علیه این فعالان مدنی را ادامه مشاهده نمایید؛

۹ مهر ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی