امروز:   مهر ۲۵, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
اکتبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
آخرین نوشته ها

سازمان ملل اعلام کرد که ظرفیت پناهگاه‌های آوارگان در لبنان رو به تکمیل است

در حالیکه حملات ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان همچنان ادامه دارد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، روز جمعه ۴ اکتبر (۱۳ مهر)، اعلام کرد که ظرفیت پناهگاه‌های آوارگان در لبنان رو به تکمیل است…./

*****

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، روز جمعه ۴ اکتبر (۱٣ مهر)، اعلام کرد که ظرفیت کلیه مراکز پذیرش و اسکان آوارگان در لبنان تکمیل شده و افرادی که در پی حملات اسرائیل آواره شده‌اند، اغلب مجبورند در فضای باز و خیابان‌ها و پارک‌های عمومی شب را به صبح برسانند.

رولا امین نمایندۀ آژانس امور پناهندگان سازمان ملل، روز جمعه در جریان یک نشست خبری در ژنو گفت: «ظرفیت حدود ۹۰۰ پناهگاه جمعی تأسیس شده توسط دولت لبنان تکمیل شده است».

وی افزود که آژانس پناهندگان سازمان ملل اکنون به همراه مقامات محلی لبنان در تلاش برای یافتن مراکز بیشتر از جمله برخی از هتل‌ها و کلوب‌های شبانه برای اسکان آوارگان است.

همزمان، متیو لوسیانو رئیس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در لبنان، گفت: «جاده‌ها با ترافیک سنگینی مواجه است و مردم در خیابان‌ها، پارک‌ها و ساحل می‌خوابند».

او در ادامه اظهار داشت: «بیشتر پناهگاه‌ها از جمله پناهگاه‌های بیروت پر هستند و بسیاری از پناهگاه‌های فعلی را مدارس تشکیل می‌دهند که این به معنای مختل شدن روند آموزش است».

وی با ابراز نگرانی از وضعیت ده‌ها هزار کارگر خانگی در لبنان که عمدتا‍ زن هستند و اکنون توسط کارفرمایان خود رها شده‌اند، گفت: «آنها مدارک اقامتی ندارند و درنتیجه تمایلی به درخواست کمک‌های بشردوستانه ندارند زیرا می‌ترسند که دستگیر و سپس از کشور اخراج شوند؛ بسیاری از آنها از مصر، سودان و سریلانکا به لبنان آمده‌اند و نمی‌توانند به زبان محلی صحبت کنند».

به گزارش خبرگزاری رویترز، رولا امین نمایندۀ آژانس امور پناهندگان سازمان ملل، تصریح کرد: «به رغم آنکه حملات اسرائیل به لبنان در روز جمعه منجر به مسدود شدن گذرگاه اصلی مرزی این کشور با سوریه شده و راه را بر خودروهای زیادی بسته است، اما افراد زیادی با پای پیاده ناامیدانه از لبنان می‌گریزند و از جاده‌ ویران شده عبور می‌کنند».

وی افزود: «حدود ۶٠ درصد از ١۸۵ هزار نفری که تا کنون خود را از لبنان به سوریه رسانده‌اند، کودکان و نوجوانان بوده‌اند که شماری از آنها بدون والدین خود هستند».

نمایندۀ آژانس امور پناهندگان سازمان ملل در ادامه گفت: «خانواده‌هایی که از بمباران می‌گریزند، دچار خستگی شدید جسمی و روحی می‌شوند و نیاز مبرم به حمایت دارند».

بنا به گفتۀ مقامات لبنان، بیش از ۱٫۲ میلیون نفر در پی حملات اخیر اسرائیل به این کشور آواره شده‌اند و نزدیک به ۲٠٠٠ نفر نیز در طول درگیری‌های میان اسرائیل و گروه حزب‌الله لبنان در یک سال گذشته کشته شده‌اند که بیشتر آمار کشته‌شدگان متعلق به دو هفتۀ اخیر بوده است./ رادیو فرانسه

۱۴ مهر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی