امروز:   تیر ۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
ژوئن 2024
د س چ پ ج ش ی
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
آخرین نوشته ها

سازمان ملل: خشونت علیه کودکان در درگیری‌های سال ۲۰۲۳ به سطوح بالایی رسید

بر اساس یک گزارش جدید سازمان ملل متحد، خشونت علیه کودکان گرفتار در درگیری‌های فزاینده سال ۲۰۲۳ با تعداد بی‌سابقه کودکان کشته‌شده و زخمی شده، از اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی تا سودان، میانمار و اوکراین به «سطح بالایی» رسید…./

گزارش سالانه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت کودکان در درگیری‌های مسلحانه، از «افزایش تکان‌دهنده ۲۱ درصدی تخلفات شدید» علیه کودکان زیر ۱۸ سال در مجموعه‌ای از درگیری‌ها خبر می‌دهد.

این درگیری‌ها از جمله در کشورهای کنگو، بورکینافاسو، سومالی و سوریه روی داده است.

همچنین برای اولین بار، سازمان ملل متحد، نیروهای اسرائیلی را در لیست سیاه کشورهایی قرار داد که حقوق کودکان را به دلیل کشتن و معلول کردن کودکان و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها نقض می‌کنند.

این سازمان برای اولین بار حماس و شبه‌نظامیان جهاد اسلامی فلسطین را به دلیل کشتن، مجروح کردن و ربودن کودکان در فهرست سیاه خود قرار داد.

در گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل آمده است که حمله غافلگیرانه حماس در هفتم اکتبر به جنوب اسرائیل و آغاز جنگ غزه منجر به افزایش ۱۵۵ درصدی تخلفات شدید علیه کودکان به ویژه استفاده از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت غزه شده است.

سازمان ملل متحد نیروهای مسلح روسیه و گروه‌های مسلح وابسته به آن را به دلیل کشتار و معلول کردن کودکان و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها در اوکراین برای دومین سال در لیست سیاه خود نگه داشت.

در این گزارش آمده است که سازمان ملل در سال گذشته کشته شدن ۸۰ کودک اوکراینی و معلول کردن ۴۱۹ کودک دیگر توسط نیروهای روسی و وابسته به آنها را تأیید کرده که بیشتر آنها از سلاح‌های انفجاری بوده است.

سودان، جایی که جنگ داخلی از سال ۲۰۲۳ در جریان است، شاهد «افزایش خیره‌کننده ۴۸۰ درصدی تخلفات شدید علیه کودکان» بوده است.

جنگ داخلی فزاینده در میانمار همچنین شاهد افزایش ۱۲۳ درصدی تخلفات شدید علیه کودکان بود و نیروهای مسلح میانمار و شبه نظامیان مرتبط و هفت گروه مسلح نیز در لیست سیاه امسال قرار دارند.

در این گزارش آمده است که سازمان ملل ۲۷۹۹ مورد نقض فاحش را علیه ۲۰۹۳ کودک تأیید کرده است که شامل ۲۳۸ قتل و ۶۲۳ جراحت مربوط به ارتش کشورها و شبه نظامیان متحد آنها است./ رادیو فرانسه

 

۲۴ خرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی