امروز:   تیر ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
ژوئن 2024
د س چ پ ج ش ی
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
آخرین نوشته ها

وضعیت ناگوار جسمی فرزانه قره‌حسنلو در زندان، پس از جراحی فک

یک منبع مطلع خبر داده است: «فرزانه قره‌حسنلو چند روز پیش جراحی فک کرده و پزشک او دستور مراقبت جدی داده است، علی‌رغم وجود فشار پایین و ناتوانی در حرکت، نیروهای امنیتی او را به زندان بازگردانده و گزارش شده است که سرگیجه شدید و ضعف بدنی دارد.»…/

****

به گزارش دادبان، فرزانه قره‌حسنلو، به ۵ سال زندان در تبعید» تنها به دلیل حضور در چهلم حدیث نجفی محکوم شده است.

شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور حکم ۵ سال زندان در تبعید برای فرزانه قره‌حسنلو را که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست موسی آصف‌الحسینی صادر شده تایید کرد.

فرزانه قره‌حسنلو همسر دکتر حمید قره‌حسنلو یکی از ۱۵ متهم پرونده جان‌باختن یک بسیجی به نام «روح‌الله عجمیان» است. این بسیجی ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در نتیجه درگیری‌های میان نیروهای انتظامی و امنیتی با شهروندان در جریان مراسم چهلم جاوید نام حدیث نجفی جان باخت.

دادگاه انقلاب کرج پیشتر در حکم اول خود فرزانه قره‌حسنلو را به اتهام «معاونت در ارتکاب جرم محاربه» به ۲۵ سال زندان محکوم کرده بود. این حکم بعدتر در دیوان عالی کشور رد شد و پرونده به دلیل «نقص در تحقیقات» برای رسیدگی مجدد به شعبه بدوی ارجاع شد.

موسی آصف‌الحسینی قاضی دادگاه اما این بار فرزانه قره‌حسنلو را با استناد به همان اتهام قبلی به ۵ سال زندان در تبعید در مشهد محکوم کرد.

 

۶ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی