امروز:   مهر ۲۵, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
اکتبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
آخرین نوشته ها

جنگ تأثیر عمیقی بر زندگی فرودستان دارد و می‌تواند خواسته‌ها و اولویت‌های مردم را تعلیق کند یا تغییر دهد

جنگ به منابع قابل توجهی از جمله منابع مالی، انسانی و مادی نیاز دارد که می‌تواند بودجه و توجه را از سایر نیازهای مهم اجتماعی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و زیرساخت ها منحرف کند…../

****

در زمان جنگ، بیش از زمان صلح محدودیت‌هایی برای آزادی‌ها وضع می‌شود. آزادی‌های مدنی مانند آزادی بیان، آزادی تجمع بیش از هر زمان دیگری سلب می‌شود.کارگران و بازنشستگانی که در وضعیت صلح هم صدای رسا و قدرتمندی ندارند ، برای بیان خواسته های خود و دفاع از نیازهای خود در تنگنای بیشتری قرار می‌گیرند.
جنگ شکاف طبقاتی موجود را تعمیق می‌کند و ثروت و قدرت بیش از پیش در دست تعداد کمی از افراد متمرکز می‌شود.
جنگ در جامعه‌ی آسیب‌دیده با آمار بالای خودکشی و ترک‌تحصیل و بزه‌های اجتماعی همان اندک امید باقی‌مانده‌ به آینده را نیز نابود می‌کند.
اولویت‌ها و نگرانی‌های مردم هم اکنون هم کم نیست چه برسد به دوران جنگ که مهم‌ترین نگرانی؛ یعنی بقا نیز بر آن افزوده شود و سایر مطالبات مهم مانند وضعیت اقتصادی، زندگی اجتماعی، و غیره پس از آن قرار گیرد.
جنگ به جز آسیب و آوارگی، اختلال جدی در زندگی و جامعه دستاوردی ندارد. این شرایط تقریباً بر همه‌ی افراد تحمیل می‌شود؛ یعنی آنان‌ که از یک زندگی معمولی و متعارف برخوردارند چه برسد به فرودستان که جنگ برایشان یک فاجعه تمام عیار است.

اتحاد بازنشستگان

۱۳ مهر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی