امروز:   شهریور ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

در ادامه‌ی فشار بر فعالان صنفی معلمان، پرونده‌ی جدیدی علیه سارا سیاهپور تشکیل گردید

شعبه ۲۱ دادسرای انقلاب کرج، طی ابلاغیه‌ای سارا_سیاهپور را به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به این دادگاه احضار کرد. این ابلاغیه در تاریخ ۸/ ۵/ ۱۴۰۳ با امضای محسن تدین (جانشین بازپرس شعبه‌ی ۲۱) به صورت الکترونیکی، به این فعال صنفی معلمان، ابلاغ شد…./

****

🔸سارا سیاهپور، معلم و کنشگر صنفی فرهنگیان استان البرز، اولین بار در سال ۱۳۹۶ با شکایت سازمان اطلاعات سپاه البرز، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی احضار شد، در سال ۱۳۹۷ دو پرونده درشعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب و شعبه ۱۱۰ کرج تشکیل و به دلیل نقص پرونده، در سال ۱۳۹۸ مختومه اعلام گردید. این رای با اعتراض اطلاعات سپاه، مجدداً به جریان افتاد و در دادگاه تجدید نظر نیز، رای برائت صادر شد.

🔸بار دیگر، در تاریخ ۱۲/ ۱۰/ ۱۴۰۱ پرونده جدیدی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران با ریاست قاسم صلواتی (قاضی صلواتی)  برگزار و در تاریخ ۲۶/ ۱۰/ ۱۴۰۱ به اتهام اجماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت به ۵ سال و با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ ‌سال زندان محکوم گردید. این رای درتاریخ ۲۳/ ۱۲/ ۱۴۰۱ در دادگاه تجدید نظر عیناً تایید گردید، اعاده‌ی دادرسی وی نیز که در شعبه‌ ۹ دیوان عالی کشور مطرح شد، آرای صادره را تایید نمود.

🔸در ادامه‌ی فشار علیه این معلم، به دستور پلیس فتای استان البرز، حساب‌های بانکی سارا سیاهپور و خواهر ایشان در تاریخ ۱۳/ ۱۲/ ۱۴۰۲  مسدود و در تاریخ ۲۴/ ۱۲/ ۱۴۰۳ تلفن شخصی ایشان قطع گردید.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

 

۱۰ مرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی