امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

کشاورزان زن با داشتن کاری طاقت فرسا، بیمه نیستند


مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان بابیان اینکه در حال حاضر در آمد روزانه کشاورزان زن بالغ بر ۴۰ هزار تومان است‏، گفت: دلیل این پرهیز از بی اطلاعی نمی تواند ریشه اقتصادی داشته باشد زیرا در صورتی این کارگران بیمه باشند هزینه روزانه آنها در نهایت حدود ۱۰ هزار تومان گرانتر خواهد شد…
**************
مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: باوجد آنکه حدود ۶۰ درصد کشاورزی این استان بر دوش زنان است اما زنان کشاورز از هیچ حمایت اجتماعی برخوردار نیستند.

غلامحسین فلاحتی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در استان گیلان کشتزارها همچنان به شیوه سنتی اداره می‌شوند و بنابراین کارگران کشاورز که بیشتر زن هستند از حقوق قانونی خود محروم هستند.

وی یادآور شد: در کشاورزی به شیوه مکانیزه که در حدود ۴۰ درصد از کشتزارهای گیلان اعمال می‌شود مردان به عنوان نیروی فنی ماهر پشت دستگاه‌ها حضور دارند اما در سایر کشتزارها زنان هنوز با دست مشغول کار هستند.

وی با یادآوری اینکه کارگران کشاورز دارای مشاغل فصلی هستند افزود: از جمله موارد محرومیت‌های کارگران کشاورز به ویژه کشاورزان زن عدم برخورداری از پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی است.

این مقام کارگری با یادآوری اینکه کار کشاورزی از نظر سخت و طاقت فرسا بودن در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد گفت: به دلیل نبود بسترهای فرهنگی لازم کارگران و کارفرمایان کشاورز هیچکدام از اهمیت پوشش بیمه تامین اجتماعی بی خبر هستند.

به گفته مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس شدت این بی اطلاعی در میان کشاورزان زن به حدی است که این کارگران ترجیح می دهند برای حفظ درآمد خود از حقوق قانونی خود چشم پوشی کنند.

فلاحتی بابیان اینکه در حال حاضر در آمد روزانه کشاورزان زن بالغ بر ۴۰ هزار تومان است‏، گفت: دلیل این پرهیز از بی اطلاعی نمی تواند ریشه اقتصادی داشته باشد زیرا در صورتی این کارگران بیمه باشند هزینه روزانه آنها در نهایت حدود ۱۰ هزار تومان گرانتر خواهد شد.

این فعال کارگری گفت: محرومیت کارگران کشاورز به ویژه کشاورزان زن از پوششهای بیمه‌ای درحالی است که مطابق قوانین کار و تامین اجتماعی تمامی کارگران فصلی از حق دسترسی به دخدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.
ایلنا/۳۱خرداد ۱۳۹۲

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی