امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

گالوپ : زندگی ۲ میلیارد زن با رنج و مشقت همراه است

گزارش مربوط به نتایج نظر سنجی اخیر موسسه پژوهشی گالوپ که روز یکشنبه به مناسبت روز بین المللی زن در بیش از۱۶۰ کشور جهان انجام شد نشان می دهد که بیش از ۲ میلیارد نفر از زنان دنیا شرایط زندگی خود را توام با رنج ومشقت توصیف کرده وتنها یک چهارم ازمجموع زنان دنیا یعنی ۶۲۰ میلیون نفر از زنان در شرایطی قابل تحمل گذران زندگی می کنند.

*************

گالوپ : زندگی ۲ میلیارد زن با رنج و مشقت همراه است

 

موسسه پژوهشی گالوپ با انتشار نتایج یک نظر سنجی اعلام کرد که درحال حاضر بیش از۲ میلیارد نفر از زنان دنیا شرایط زندگی خود را توام با رنج ومشقت توصیف کرده وتنها یک چهارم ازمجموع زنان دنیا زندگی خود را قابل گذران دانسته اند.

گزارش مربوط به نتایج نظر سنجی اخیر موسسه پژوهشی گالوپ که روزیکشنبه به مناسبت روز بین المللی زن در بیش از۱۶۰ کشور جهان انجام شد نشان می دهد که فقط ۶۲۰ میلیون نفر از زنان درشرایطی قابل تحمل گذران زندگی می کنند.

براساس همین گزارش بقیه زنان جهان درشرایطی زندگی می کنند که این موسسه آن را در سطح ‘رنج’ و’مشقت’ توصیف کرده و یاد آور شده است که این روال دست کم در دهه گذشته کوچکترین تغییری نکرده است.

موسسه مذکور در این نظر سنجی ها با درجه بندی کیفیت زندگی اجتماعی واقتصادی زنان بین درجه صفر تا ده، زندگی آن دسته از زن هایی را که برای توصیف شرایط زندگی خود عدد ۷ را برگزیده اند دررده زندگی های قابل گذران قرارداده واشاره کرده است که بیشترین شمار این دسته از زنان درکشورهای ایسلند وسوئد زندگی می کنند که درآن ها آمار استخدام بانوان ازسایر کشورها بالاتر است.

گالوپ با اشاره به این که بیشتر زنانی که شرایط زندگی خود را توام با مشقت وتقلا توصیف کرده اند درکشورهایی با ثبات اجتماعی ، اقتصادی وامنیتی کمتر مثل افغانستان، یونان واوکراین زندگی می کنند.

به گفته گالوپ درکشور افغانستان حتی یک نفر از زنانی که مورد نظر سنجی قرارگرفته اند شرایط زندگی خود را قابل گذران وتحمل توصیف نکرده اند وهمه آن ها دررده های پایین این درجه بندی قرار گرفته اند.

پیک ایران ـ ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی