امروز:   تیر ۳, ۱۴۰۳    

مطالبات معلمان و مروری بر دست های شکسته این سال ها+ ویدیو

دست پیرمرد معلم  را به بهانه مطالبه حقش، در تجمع اعتراضی شکستند؛ اعتراض بازنشستگان مقابل سازمان برنامه و بودجه که در پارک و بوستان های مجاور سازمان بود با هجوم نیروهای یگان ویژه به پارک به خشونت کشیده شد و بسیاری از بازنشستگان معلم مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی قرار گرفتند.. همسان‌سازی حقوق‌ها، افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم و درمان رایگان اصلی‌ترین مطالبات بازنشستگان معترض در دو سال و نیم اخبر بوده است…../

****

به بهانه انتخابات  و تجمعات اخیر معلمان بازنشسته، مروری کنیم بر این دست های شکسته در همه این سال‌ها

✍️ محمد حبیبی/فعال صنفی معلمان

🔻اولین تجمعات معلمان بعد از انقلاب در سال ۸۰ برگزار شد .اولین سرکوب شدید هم در همان سال در خیابان پاستور اتفاق افتاد . اولین بازداشت های امنیتی فعالان صنفی در سال ۸۳ اتفاق افتاد .( دولت خاتمی)

🔻۲۳ اسفندماه ۸۵ شدت سرکوب تجمع ، ضرب و شتم و بازداشت معلمان در مقابل مجلس آنقدر بالا بود که به روز سیاه در میان کنش‌گران صنفی معروف شده است.احکام طولانی زندان برای فعالین صنفی در فاصله سالهای ۸۴ تا ۹۲ صادر و برخی  اجرا شد.( دولت احمدی نژاد)

🔻در تیرماه ۹۴ در تجمع صنفی معلمان در مقابل مجلس بیش از صد و پنجاه فعال صنفی با ضرب و شتم بازداشت شدند . بیش از ده ها فعال صنفی در فاصله سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ با احکام قضایی به زندان رفتند.( دولت روحانی)

🔻در فاصله اردیبهشت تا مرداد ماه ۱۴۰۱  هزاران معلم در سراسر کشور در تجمعات صنفی بازداشت های کوتاه مدت داشته و بیش از صدو  پنجاه فعال صنفی بازداشت و روانه بندهای امنیتی شدند.تا به امروز بیش از صدها معلم  با مجازات های اخراج ، انفصال وبازنشستگی اجباری روبرو شده اند. (دولت رئیسی)

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی