امروز:   تیر ۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
ژوئن 2024
د س چ پ ج ش ی
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
آخرین نوشته ها

دو دانشجو در همدان جان باختند

رسانه‌ها اول تیرماه از درگذشت دو دانشجو به نام‌های کیمیا ترکاشوند دانشجوی رشته معماری و فرشاد زبرجدیان دانشجوی پزشکی در شهر همدان خبر دادند. شبکه‌های اجتماعی دلیل مرگ این دو دانشجو را «خودکشی» عنوان کرده‌اند. اما دانشگاه علوم پزشکی همدان دلیل درگذشت زبرجدیان را «مسمومیت» عنوان کرده است. فشارهای اجتماعی، شغلی و سیاسی، فلاکت اقتصادی و نبود چشم‌انداز روشن برای آینده که سهم چشمگیری در کاهش امید به زندگی در میان جوانان دارد از دلایل اصلی خودکشی است…

***

روز جمعه یکم تیرماه، رسانه‌ها از درگذشت دو دانشجو در شهر همدان خبر دادند. در شبکه‌های اجتماعی دلیل درگذشت هر دوی این دانشجویان به نام‌های کیمیا ترکاشوند و فرشاد زبرجدیان «خودکشی» عنوان شده، اما دانشگاه علوم پزشکی همدان دلیل درگذشت زبرجدیان را «مسمومیت» عنوان کرده و توضیح بیشتری در این رابطه نداده است….

رسانه‌ی «هه‌نگاو» جمعه گزارش کرد که کیمیا ترکاشوند، دانشجوی ترم چهارم رشته معماری دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، اهل تویسرکان از توابع استان همدان، در خوابگاه دخترانه‌ی «دباغ» این دانشگاه اقدام به خودکشی کرده و در نتیجه‌‌ی «عدم تلاش فعال برای نجاتش توسط نهادهای دولتی، جانش را از دست داد.» کانال تلگرامی اتحادیه‌ی آزاد کارگران نوشته است که پس از اعزام آمبولانس، حراست تا ۴۰ دقیقه مانع ورود آنها به خوابگاه شده است.

معاونت دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه‌ای خبر درگذشت این دانشجو بر اثر «اقدام به خود آسیب‌رسانی» را تأیید کرد، اما در رابطه با حضور آمبولانس می‌نویسد: «با توجه به حضور پایگاه اورژانس مستقر در مجموعه دانشگاه، بلافاصله بعد از تماس مسئول خوابگاه مربوطه با مرکز فوریت‌های پزشکی (۱۱۵)، پرسنل اورژانس بدون وقفه و در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به بالین این دانشجو رسانده و اقدامات اولیه لازم را در محل انجام داده و بلافاصله ایشان را برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند» در همان روز، برخی کانال‌های تلگرامی خبر دادند که فرشاد زبرجدیان، دانشجوی دوره‌ی کارورزی دانشگاه علوم پزشکی همدان، به زندگی خود پایان داده است. با این‌حال علیرضا توقیری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌گوید زبرجدیان بر اثر «بروز مسمومیت» درگذشته است.

توقیری در این رابطه به خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: «سی‌ام خردادماه، فرشاد زبرجدیان، دانشجوی دوره‌ی کارورزی پزشکی این دانشگاه با علایم مسمومیت به مرکز آموزشی درمانی بعثت مراجعه نمود. متاسفانه بر اثر عوارض مسمومیت، علیرغم تلاش‌های تیم پزشکی و کادر درمان، دانشجوی این دانشگاه امروز یکم تیر ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینا دار فانی را وداع گفت.» در اردیبهشت ماه امسال نیز سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اتاقش در کوی دانشگاه به زندگی خود پایان داده بود. در سال‌های اخیر، موارد خودکشی دانشجویان و انترن‌های پزشکی رو به افزایش بوده است. فشارهای اجتماعی، شغلی و سیاسی، فلاکت اقتصادی و نبود چشم‌انداز روشن برای آینده، سهم چشمگیری در کاهش امید به زندگی در میان جوانان داشته است. (اگر فکر می‌کنید به بن‌بست رسیده‌اید یا به هر دلیلی میل به خودکشی دارید، پیش از هر تصمیم و اقدامی با یک متخصص صحبت کنید. اگر در ایران زندگی می‌کنید، در صورتی‌که به چنین شخصی دسترسی ندارید، با شماره‌ی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یا ۱۴۸۰ صدای مشاور تماس بگیرید.)/ صدای مردم

 

۳ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی