امروز:   اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

«بیش از یک میلیارد کودک در جهان از خشونت رنج می‌برند»

39358563_303فهرست برخوردهای نظامی در جهان بسیار طولانی است: سوریه، یمن، عراق و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که درگیری‌های نظامی در آنها همچنان به شدت ادامه دارند. در چنین شرایطی کودکان بیشتر از همه رنج می‌برند و در معرض آسیب هستند. سازمان امدادگر “ورلد ویژن” هشدار داده است که در درگیری‌ها همواره به امنیت کودکان کمتر توجه می‌شود…/

*****

سازمان امدادگر “ورلد ویژن” اعلام کرده است که در برخوردهای مسلحانه در مناطق بحرانی جهان امنیت کودکان رعایت نمی‌شود. این سازمان امدادگر از دولت آلمان خواسته است که برای بهبود شرایط کودکان در این مناطق بکوشد.

فهرست برخوردهای نظامی در جهان بسیار طولانی است: سوریه، یمن، عراق و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که درگیری‌های نظامی در آنها همچنان به شدت ادامه دارند. در چنین شرایطی کودکان بیشتر از همه رنج می‌برند و در معرض آسیب هستند.

سازمان امدادگر “ورلد ویژن” هشدار داده است که در درگیری‌ها همواره به امنیت کودکان کمتر توجه می‌شود. کریستف وافن‌شمید، رئیس هیئت مدیره این سازمان امدادگر بر این نظر است که “کودکان هرچه بیشتر با شدیدترین خشونت‌های جنگ آشنا می‌شوند.»

وافن‌شمید که گزارش سالانه این سازمان امدادگر را در شهر برلین ارائه می‌داد، در توضیح این موضوع گفت که دیگر حمله شورشیان، گروه‌های تروریستی یا نظامیان کشورها به مدارس کودکان تابو نیست و قبح خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان این سازمان امدادگر اعلام کرده که در همین راستا ۵۱ درصد مدارس سودان جنوبی ویران شده‌اند. همچنین ۴۰ درصد کودکانی که در سوریه کشته شده‌اند، در نزدیکی مدارس خود جان باخته‌اند.

هزاران کودک ـ سرباز جدید

کریستف وافن‌شمید در باره کودک – سربازان در مناطق بحران‌زده جهان می‌گوید: «به کودکان تجاوز جنسی می‌شود؛ آنها را ناقص می‌کنند. از کودکان به عنوان کودک – سرباز و همچنین سوءقصدکننده انتحاری استفاده می‌شود.»

بیش از یک میلیارد کودک در سراسر جهان با انواع مختلف خشونت مواجه‌اند. در نیجریه به طور نمونه در سال ۲۰۱۵ میلادی از ۲۱ کودک به عنوان سوءقصدکننده انتحاری استفاده شده و در همین سال در سطح جهان شش هزار کودک – سرباز جذب این گروه‌ها شده‌اند.

سازمان امدادگر “ورلد ویژن” بر این نظر است که در حال حاضر در سراسر جهان ۳۸ منطقه بحرانی همراه با درگیری‌های خطرناک وجود دارد.

این سازمان امدادگر خواستار حمایت بیشتر از کودکان در مناطق بحرانی و جنگ‌زده است. کریستف وافن‌شمید در توصیف شرایط این کودکان می‌گوید: «این کودکان حتی از طرف سیاست‌مداران نیز به دست فراموشی سپرده شده‌اند.»

سازمان امدادگر “ورلد ویژن” از دولت آلمان از جمله خواستار توقف صادرات سلاح‌های کوچک، حمایت از مدارس کودکان در مناطق بحرانی جهان و کمک به کودکانی شده که در پی برخوردهای خشونت‌آمیز دچار آسیب‌های روانی شده‌اند.

این سازمان امدادگر از سازمان ملل متحد نیز خواسته که سرانجام فهرست موسوم به “فهرست شرم‌آور” را منتشر کند. این سازمان جهانی از تهدیدهای کشورهای عرب خلیج فارس بیم دارد و این فهرست را منتشر نمی‌کند.

این کشورها تهدید کرده‌اند که کمک‌های خود را به سازمان‌های امدادگر سازمان ملل متحد قطع خواهند کرد، اگر حملات کشورهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن مورد انتقاد سازمان ملل متحد قرار گیرد.

به نقل از دویچه وله / ۹ تیر / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی