امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

«تصمیم‌گیری درباره حجاب توریست‌ها را بر عهده خودشان بگذاریم »

محسن غرویان، مدرس حوزه علمیه و فعال سیاسی اصولگرا گفت: توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد و قانون حجاب اجباری برای توریست‌هایی که به ایران می‌آیند در مناطق آزاد ملغی شود

 

 

***

 

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، کاندیدای ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به اینکه برخی اخیرا مطرح می‌کنند قانون حجاب اجباری برای توریست‌هایی که به ایران می‌آیند در مناطق آزاد ملغی شود، گفت: به نظر من اگر این مسئله فرهنگ‌سازی شود که مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است، همانطور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید به توریست‌ها گفته شود فرهنگ ایران مذهبی است اما اجباری در اجرای آن برای شما نیست، اظهار داشت: توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: فقه ما با مسیحیان در مواردی همچون معاملات مغایرت‌هایی با یکدیگر دارند اما احکام فقه و حتی ازدواج آنها برای ما محترم است.
غرویان در پاسخ به این سوال که آیا این قانون در خصوص توریست‌های کشورهای مسلمانی مثل ترکیه که حجاب در آنها اجباری نیست، هم قابل اجرا است یا خیر گفت: این مباحث جنجالی است که باید به مجلس برود و باید صاحب‌نظران هم در خصوص آن نظر بدهند، اما به نظر من بهتر است، این مسئله را به اختیار خود توریست‌ها بگذاریم.

وی گفت: برای عملی کردن این مباحث باید همواره آنها را در جامعه مطرح کنیم. باید بدانیم که نمی‌توانیم احکام فقهی خود را بر توریست‌ها الزام کنیم. صاحب نظران باید در این خصوص به صورت منطقی سخن بگویند تا به مرحله تصمیم و قانون برسد.

هفته گذشته،‌ ناهید خداکرمی، عضور شورای اسلامی شهر تهران، طی توییتی پیشنهاد داد در بخش ترانزیت و مناطق آزاد، موانعى مانند حجاب اجبارى رفع شوند تا راهى براى گسترش صنعت توریسم و عدم خروج سرمایه و ارز از کشور مطرح شود. در نظر وی در شرایط فعلى توجه به این پیشنهاد مى‌تواند تحول بسیار مثبتى باشد.

کانون زنان ایرانی ـ ۲۴ تیر ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی